Waniliowy biszkopt z kremem malinowym w czekoladzie. Bez cukru, bez glutenu, bez laktozy.

Waniliowy biszkopt z kremem malinowym w czekoladzie.
  (bez cukru, bez glutenu, bez laktozy)




Biszkopt
Składniki: 
- 100g mąki ryżowej
- 2 jajka (M)
- 5g słodzika ( u mnie stewia w granulkach ) ze sklepu www.stewiarnia.pl -> Klik <-
- 100 ml roślinnego mleka (u mnie z nerkowców )
- szczypta naturalnej wanilii

Dodatki:
- masło do wysmarowania foremek ( u mnie wegańskie )
- 5g mąki do obsypania foremki.


Sposób przygotowania:
- piekarnik rozgrzać do 180oC
- białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę
- mąkę ryżową, żółtka jaj, słodzik, mleko zmiksować ze sobą
- obie masy połączyć ze sobą
- foremki wysmarować masłem i obsypać mąką
- masę wylać do foremek
- biszkopt piec ok 25 minut w 180oC
- po upieczeniu sprawdzić drewnianym patyczkiem czy ciasto się nie klei.






- ostudzony biszkopt wyjąc z foremek, foremki umyć i osuszyć
- biszkopt przekroić na pół i dolną warstwę umieścić w foremce.

Krem
Składniki:
- 250ml mleka roślinnego
- jeden budyń malinowy
- 80g malin ( rozmrożonych i poduszonych widelcem )
- 5g słodzika


Sposób przygotowania:
- 200ml mleka nalać do garnka i zagotować
- 50ml zimnego mleka nalać do kubka, wsypać budyń i słodzik i dobrze wymieszać
- gdy mleko w garnku się zagotuję, przelać mleko z kubka, dokładnie wymieszać do zagęszczenia masy
- do garnka przełożyć maliny i dokładnie wymieszać ( ja użyłam trzepaczki )
- ciepły krem nakładamy na dolna część biszkoptu i przykrywamy krem górną.





Polewa
Składniki:
- 80g czekolady bez cukru
- 20 ml mleka roślinnego.

Sposób przygotowania:
- czekoladę rozpuścić z mlekiem w kąpieli wodnej i polać ciasto.



Ciasto zostawić na 1 godzinę w lodówce. 

Wartości odżywcze z całego przepisu. 
Kilokalorie: 1119
Białko: 32g
Tłuszcze: 48g
Węglowodany:  146g

Wartości odżywcze w połowie serduszka.
Kilokalorie: 279
Białko:8g
Tłuszcze: 12g
Węglowodany:36.5g